The Effect of Brand Passion on Consumer Well-being (An empirical study on consumers of smart devices in Egypt)

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 Professor of Marketing faculty of commerce – Mansoura University

2 Associate Prof .of Business Management, faculty of Commerce – Mansoura University

3 Lecturer of Business Management, faculty of Commerce – Mansoura University

4 Ph.D Researcher, Faculty of Commerce – Mansoura University

المستخلص

Abstract
 The purpose of this research is to examine the moderating role of consumer innovativeness and consumer curiosity on relationship between brand passion and consumer well-being for smart devices consumers  in Egypt. The questionnaire was distributed to smart devices users in different categories. 479 out of 525 questionnaires were collected. 443 questionnaires were valid and free of missing data. Multiple regression analysis is employed to test the research hypotheses using Warp PLS 0.7. The research results revealed that consumer innovativeness and curiosity positively moderate the relationship between brand harmonious passion and consumer well-being. The research results revealed that consumer innovativeness and curiosity negatively moderate the relationship between brand obsessive passion and consumer well-being.
 
                ملخص البحث:
 
تهدف هذه الدراسة إلى اختبار العلاقة بين شغف العلامة و رفاهية العميل وقد تم تطبيقها على عملاء علامات الاجهزة الذكية في مصر. وقد تم جمع البيانات الميدانية من خلال قائمة استقصاء تم توزيعها على هؤلاء العملاء . حيث تم جمع 479 قائمة من عدد 525 قائمة تم توزيعها، منها 443 قائمة استقصاء صحيحة خالية من الاخطاء. استخدمت الدراسة تحليل الانحدار المتعدد باستخدام اسلوب  WarpPLS 7.0 وذلك لاختبار صحة فروض الدراسة، وتوصلت نتائج الدراسة الى وجود علاقة إيجابية بين شغف العلامة و رفاهية العميل عن طريق الأبعاد الممثلة لهم.
                                                                                                                               
 

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية