The Effect of Consumer Innovativeness on Consumer Well-being " An empirical study on consumers of smart devices in Egypt "

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 Assistant Professor of Business Administration Aboukir high institute for commercial science- Alexandria ( AHICS) Mona.abo3of@gmail.com

2 Assistant Professor of Business Administration Arab East Colleges, Riyadh, P.O Box 53354- Kingdom of Saudi Arabia omelsayed@arabeast.edu.sa

المستخلص

Abstract:
The purpose of this study is to examine the effect of consumer innovativeness on consumer well-being for smart devices consumers in Egypt. The questionnaire was distributed to smart devices users in different categories. 479 out of 525 questionnaires were collected. 443 questionnaires were valid and free of missing data. Multiple regression analysis is employed to test the research hypotheses using Warp PLS 0.7. The research results revealed that consumer innovativeness positively affect consumer well-being.
الملخص:
تهدف هذه الدراسة إلى اختبار العلاقة بين ابتكارية العميل و رفاهية العميل وقد تم تطبيقها على عملاء علامات الاجهزة الذكية في مصر. وقد تم جمع البيانات الميدانية من خلال قائمة استقصاء تم توزيعها على هؤلاء العملاء . حيث تم جمع 479 قائمة من عدد 525 قائمة تم توزيعها، منها 443 قائمة استقصاء صحيحة خالية من الاخطاء. استخدمت الدراسة تحليل الانحدار المتعدد باستخدام اسلوب  WarpPLS 7.0 وذلك لاختبار صحة فروض الدراسة، وتوصلت نتائج الدراسة الى وجود علاقة إيجابية بين ابتكارية العميل و رفاهية العميل عن طريق الأبعاد الممثلة لهم.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية